Project Description

Ekonomieffekt – skapandet av ett resultatdrivet varumärke

Översikt

Ekonomieffekt, ett ledande bokföringsföretag, hade ambitionen att expandera sitt företag efter startup-fasen. De visste om att genom att tydliggöra sitt varumärke så skulle det hjälpa dom att kunna skala upp sin verksamhet i framtiden.

Projektet handlade om att skapa en varumärkesstrategi, identitetsriktlinjer, fota och redigera anpassade fotografier, designa ett utdelningskort samt spela in två videor till webbplatsen.

Vårt tillvägagångssätt

Vi började med att gå djupt in i kärnvärdena hos Ekonomieffekts varumärke – dess syfte och vision som skulle vägleda företaget in i framtiden. I stället för att skapa självständiga delar av varumärket, skapade vi ett system som skulle möjliggöra framtidsutsikter och kunders förflyttningar från ett media till ett annat.

Eftersom många nya kunder kom från personliga kontakter och nätverksevenemang, blev ett kort designat för att skapa intresse för att besöka webbplatsen. På webbplatsen förblev den visuella varumärkningen konsistent genom färg, bilder och en modern, fräscht layout. Webbsidan är designad för att ge besökarna intrycket av Ekonomieffekt som ett professionellt företag med en personlig touch, förstärkt genom video som direkt talar med besökare. Genom designen och skapandet av dessa visuella element har arbetet bidragit till att etablera Ekonomieffekt som ett tillförlitligt, informativt och personligt varumärke.

Det var jättekul att jobba med Dexera killarna – de är professionella och kompetenta! Jag lärde mycket om mig själv och mitt företag, vilket gav mig mycket mer självförtroende när jag nu går ut och träffar potentiella kunder.

Det var bra att ha ett professionellt bollplank som hjälpte mig att arbeta igenom processen av Ekonomieffects varumärkesutveckling – och jag skulle definitivt rekommendera varje företag att göra det!

Jag hade höga förväntningar, men arbetet Dexera gjorde överträffade enkelt dem! Jag uppskattar verkligen varumärkesriktlinjerna – de har gett mig en stadig grund för att vidareutveckla Ekonomieffekt.

Filip Måbring, Ekonomieffekt Sverige AB

Varumärkesidentitet

När Ekonomieffekt kontaktade oss hade de bara en logotyp och inga riktlinjer för hur den skulle användas. Vi skapade ett varumärkespaket som inkluderade en mängd olika logotyper för utskrift, skärm och webbanvändning. Den innehåller också ett 20-sidigt digitalt dokument med klara instruktioner om hur man använder logotyperna, färgerna och bilderna, så att den visuella varumärkningen ser konsekvent och professionell ut.

Fotografi

Vårt mål var att fånga den personliga aspekten av Ekonomieffekt genom en varm och naturlig fotografering. Dagsljusbelysning och redigering skapade ett konsekvent utseende, som bygger förtroendet mellan Ekonomieffekt och deras användare.

Video

Vi hade två huvudändamål för videon: först, att öka besökarnas engagemang med webbplatsen och för det andra att kommunicera att Ekonomieffekt är ett modernt företag som använder de senaste hjälpmedlen. Vi har också positionerat Ekonomieffekt som mer utåtvända mot besökare och kunder, genom att dra nytta av deras kärnvärden.

Vi tog hand om alla steg, från koncept och manusskrivning till redigering och publicering av videorna. Formatet och strukturen av videon är utformat så att man inför framtida produktioner inte behöver ta fram nytt koncept, utan samma koncept kan effektivt användas igen med nytt innehåll.

 

Utdelningskort

Nätverksevenemang och konferenser betyder ofta möten med potentiella kunder under en kort tid, och att försöka komma ihåg alla som du träffat kan vara svårt. Vi har utformat Ekonomieffects nätverkskort för att locka kunder till webbplatsen, där de kommer att gå in via en dold länk och titta på en kort 30-sekunders välkomstvideo som inbjuder besökaren att boka ett gratis möte. Detta kopplar informationsflöden från ett medium till ett annat.

Hemsida

Den här responsiva webbplatsen ställer besökarens behov i centrum från början. En introduktionsvideo välkomnar besökaren och hjälper dem att veta vilka tjänster som passar dem bäst. Tydliga kontaktmöjligheter finns på varje sida, och en onlinechattfunktion ger besökare lätt tillgång till ett Ekonomieffekt-representant. Besök Ekonomieffekt.se att se mer.

eNyhetsbrev

En del i att skapa en strategi för att expandera Ekonomieffekt var att designa mallar och inrätta ett nyhetsbrevssystem.

Redo att arbeta med oss?

Kom in i kontakt med oss!